Not alma uygulamalari

 Not almak isimizin cok onemli bir parcasi. Ben de kac zamandir `not alma` konusunda daha iyi olmaya calisiyorum ancak optimal bir cozume vardigimi hala daha hissetmiyorum.

Beklenti

- Notlar anlasilir ve belli mantik baglaminda olmali, yani birbirine baglanabilmeli

- Kolayca ulasilbilir/aranabilir olmali

- Ekstra tatava istemiyorum. Cok kisitli olan beyin gucumu optimal sekilde kullanmak istiyorum. 


Neleri denedim?

- Notion: Baslangicta cok guzel gozukuyordu. Ancak text ile kiyaslandiginda cok fazla merasimi var. Ben surekli garip garip widgetlar eklemek istemiyorum. 

- MS One Note: Bu biraz daha derli optlu Notion'a gore ama buna da tam alisamadim.

- VS Code: Evet geldik dolastik gene kurkcu dukkanina. Evet arkadaslar benim oturtabildigim en iyi not alma sekli text dosyalari seklinde. Her seferinde bunu sorguloyurm ama daha iyisini bulamiyorum. Surekli aklimda `text is the king` mottosu var.

Notlari dosyalar seklinde notes klasoru altinda tutuyorum. Markdown da kullanilabilir ama bunu da cok istemiyorum. Render edildiginde mantikli oluyor markdown, ben direk bakildiginda outline'i olsun istiyorum. Bu yuzden sadece plain .txt ile calisiyorum. Ve kendime ait bir convention'um var.

Gecen bir komut aramam gerekti ve direk klasor aramasi ile tum notlar icerisinde kolayca arama yapabildim ve komutu aninda buldum. Mutlaka bu ozellikler diger not alma uygulamalarinda da var ama ben ekstra ozellik istemiyorum. 

Asagi yukari su tarz bir not alma formatim var


Aklima gelen tek ekstra ozellik, vscode penceresi icerisinde yer alan outline panelinde enazindan acik not icerisindeki basliklari gorebilmek. Bu panel bircok dili (markdown dahil) otomatik taniyor ve outline uretiyor, ama tabii ki de plain texti anlayamiyor. 



Belki cok fazla vaktim olursa bu kendi kafamdan uydurdugum not alma konvensiyonu icin bir outline ureteci yazabilirm vscode icin.


Yol bitmez
Zaman zaman hala daha farkli uygulamari ya da daha once deneyip de kullanmadigim uygulamalari tekrar deneyip vscode'u replace etmeye calsiyiorum. Ozellikle Notion'u defalarca denedim, One Note'a da bircok kereler sans verdim. Ama olmayinca olmuyor, vscode'a dis geciren olmadi.

Dewam. 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Python'da Multithreading ve Multiprocessing

Threat Modeling 1

Encoding / Decoding