AWS'te 1 yil (Never meet your heroes! )


Never meet your heroes! Evet, tek cumlelik ozeti bu olabilir sanirim. Ama gercek hayatta cogu sey tek cumle ile ozetlenemeyecek kadar karmasiktir. Suanda pazar gunu kutuphanede oturmus bunlari yaziyorum. Bir taraftan da gelecek haftanin oncall'u var aklimda. Diger taraftan operasyonel islere bakiyorum ki pazartesi gunu deadline var. 


Iyi

Burasi bir okul. Teknik konular sonsuz, aradigin dokumantasyonu bulamiyorsun ama aramadiklarini okuyarak kor olabilirsin. Ama esas ogreneliecek sey teknik konular degil. Onlari chatGPT'ye de sorabilirsin. Esas konu: Operasyon. 

Operasyon acayip birsey. Ben bugune kadar bu alanda hic calismamistim. Kodu yazariz, hadi deploy da ederiz, biraz da DevOps ama gereisi yoktu. Burada bir sistemi up and running tutmak icin gotler veriliyor. Gecenin 2sinde page'ler geliyor. Bu tecrubeyi kendi kendinize edinemezsiniz. O acidan cok cok degerli. Ama with the heat of the moment, cok cok kufurler ediyor insan tabi ki. Kendime not, buyuk resmi dusun, ediniyor oldugun bu tecrube paha bicilemez. 

Bu tamamen sans ama benim takimdaki kisiler gayet iyi. Dayanisma hat safhada ve asshole yok.


Kotu

Hayatimda bu kadar eski bir tech-stack gormedim. Ruby cirit atiyor. Ruby-on-rails backendimiz var mesela. Ama esas korku filmi bu degil, Java-8. Ve de guncelleyemiyorsun, onbinlerce satir kod var. Migrate etmeye kimsenin cesareti yok. Ne zamana kadar gidecek? hic bilmiyorum. 

15 sene once yazilmis kodlar, uzerine belki 100 kisi gelmis gecmis takimdan, kodu bilen yok anlayan yok. Ancak isin duserse, mecbur kalirsan bakmak zorundasin. Belki bu cogu kisiye kotu gozukmuyor olabilir ama sanirim ben genellikle green field projelerde calistigim icin, mevcut kompleks koda deep dive yapmada tecrube eksikligi cekiyorum. (aslinda bu guzel birsey cunku bu konuda da kendimi gelistirmem gerekiyor. growth mindset ne guzel biseysin sen!)


Cirkin

Development stack de cok eski. Container yok. Direk hostlara deploy ediliyor. K8s falan ruya bile degil. Host ayaga kalkmiyor mu? senin sorunun. Kaldir aq. Hostta inode mu kalmadi, ssh'le temizle. Haa, her hosta da ssh atamazsin, prod sunuculara mesela.  O durumda baska CLI var onu kullanman lazim ama o da her region'da available degil. Tabi aslinda bu da bir challenge ve de daha fazla sistem bilgisi kazanmayi gerektiriyor. 


Sonuc

Eskidne hem Winston'u hem de Churchill'i severdim :D 

Simdi tabi sigara icmiyorum ve de Churchill icmeyi gerektirecek maddeler kullanmiyorum. Guzel bir nostalji. 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Python'da Multithreading ve Multiprocessing

Threat Modeling 1

Encoding / Decoding