Öldük mü?

Hayir. 

Su aralar araftayim. Hatta ki nasil bir araf, kitalar arasi. AWS calisiyorum bu aralar. Ama henuz yazamiyorum. Yazmaya/yayinlamaya ara verince gercekten insanin eli gitmiyor. Bu postu da zaten bu yuzden yaziyorum. To get the ball rolling.


Neler Ogreniyoruz ?

AWS ozelinde olsa da IaC (infrastructure as code) olaylari gercekten muazzam. Yillardir cloud ile ic ice olsam da, gercek anlamda cloud avantajlarini gormek icin IaC olaylarina gozatmak gerek. Neden daha once cikarmadilar bilmiyorum ama CDK (cloud development kit) gercekten inanilmaz. Python ile infrastructure yaziyorsunuz, testleri de cabasi. Lambda kullanarak kodumuzu da python ile yaziyoruz ve boylece fullstack uygulamalari aws uzerine deploy etmek tek satir cli komutuna bakiyor: cdk deploy.

Bu kisim kendi basina bir blog post hakediyor sonuna kadar. 


AWS Networking

CDK guzel ama, biraz da AWS internals ogrenmek gerekiyor. Her zaman en zorlandigim konu networking olmustur. Belki de formal bir CS egitimim olmadigi icin olabilir ama suanda elimizden tutan yok. Bu acidan AWS VPC konularina calisiyorum. Biraz karmasik olsa da sanirim dust will settle ve hersey kristal berrakligina ulasacak.

Ornek olarak bir EC2 instance kaldirip, bunun uzerinde bir webserver calistirmak hala daha biraz tereddut etmeme sebebiyet veriyor. Ama calismaya devam. Diger taraftan instance'i ne yaptiysam da PING'leyemedim. Bu konulari biraz daha pisirip yazmam gerekli arkadaslar. 


Lambda ve Firecracker

Lambda da muazzam birseymis. Sanirim bir bes yil geriden geliyorum :D Ozellikle de benim gibi side-project yapmayi sevenler icin, dusuk maliyetli ve hicbir infra ile ugrastirmayan, cdk ile de deploy edildiginde tadindan yenmeyen bir stack ortaya cikartiyor. Surekli kafamdaki soru isareti de, bu AWS nasil oluyor da bu verilen kod parcalarini on-demand olarak bu kadar ekonomik ve hizli calistirabiliyor? Cunku mevcut teknoloji ile (docker, vm) bu kadar hizli bir sekilde bir kod parcacigini bootstrap etmek icin VM kullanmak mumkun degil. Diger yandan docker kullanilsa, tam anlamiyla izolasyon saglanamadigi icin ayni bare-metal makine uzerinde birden fazla musterinin kodunu calistirmak guvenlik problemleri dogurabilir. Bu tradeoff'u yapmamak icin, oturup yepyeni bir MicroVM mimarisi tasarlamislar (Firecracker) ve de opensource yapmislar. Bu konu hakkinda da daha fazla bilgi edinip, bir blog post yazmak istiyorum.


Etc...

Bunlar disinda da ozellikle genel software testing konularina egilmek ve de kendime bir programalam dili gelistirmek fikirlerim vardi ama henuz vakit ayiramadim. Varimi yogumu bu arlar AWS'e harciyorum. bakalim, ileride gorecegiz. Belki de yolculuk bekledigimden once olabilir, bu durumda cok farkli konulara egiliyor olacagiz, tabi ki de birlikte. 

Simdilik bu kadar, ben ec2 instance pinglemeye geri donuyorum, stay hungry, stay foolish. 

Ciao!




 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Python'da Multithreading ve Multiprocessing

Threat Modeling 1

Encoding / Decoding